Ytterligare en vecka

Sådär nu har det gått en vecka sedan jag skrev snabbt och ojojoj så snabbt det går.

De första gästerna har nu kommit och vi har startat att jobba på riktigt samtidigt som vi studerar fortfarande vilket är helt okej, alltid kul att lära sig nya saker och oj så mycket vi har lärt oss.

Jag har Varit på Ithaka, igen! och andra gången var det mycket bättre än den första och jag känner mig redo för den utflykten. Men vi kan ju ta det i ordning.

Måndag: Jag var ledig och låg på stranden och njöt med en bok
Tisdag: Halvledig och hade bara arrival med det norska flyget vilket var otroligt kul men oj så liten flygplatsen är här...haha.
Onsdag: Välkomst möte, eller ja det var det som var tänkt iallafall men ingen dö upp till mitt lilla norska och fick istället hjälpa till med både finska, svenska och danska gäster.
Torsdag: Service och alla gäster var glada så inte så mycket jobb utav denna dagen och till slut hade vi även veckomöte och tog teambild =)
Fredag: Åkte båt runt öarna på en så kallad Onassis kryssning vilket var både intressant och roligt då det innebar badstopp.
Lördag: Studerade Ithaka igen men denna gången med buss och så mycket bättre.
Söndag: Studerat en utflykt som heter SunCruise och det säger väl det mesta. Vi solade, badade, grillade souvlaki och åt en massa saker. Vi var även på en liten vandring på den lilla ö som vi stoppat på och sedan bjöds det på lerpeeling. Vi fick speciell lera som vi smörjde in varandra med och lät det torka. Sedan skulle detta tas av ogen vilket inte var det lättaste.

Förutom detta så har jag även varit ute och ätit med teamet ett antal ggr, sprungit 2 ggr och läst ut 2 böcker.

Imorgon väntar en ny ledig dag och är det fint väder blir det starnden med en bok annars blir det Argostoli och shopping. Lite fler kompendium ska jag också skriva såklart.....sen väntar nya gäster igen på tisdag, härligt!

Jag hoppas ni har haft det kul där hemma nu med både Lundakarnevalen och även dansgalan, hade gärna varit där. Det kan jag lova!

Vill också säga grattis till mamma eftersom et är mors dag idag och jag hoppas din fest blev lyckad igår. Förvänytar mig bilder ifrån gårkvällen.

Kram på er....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0